Alla inlägg under mars 2010

Av Rebecca Andersson - 30 mars 2010 13:20

Nu är det alldelens strax dax för intervju igen. Känner mig pirrig, orolig, nervös, velig... Hmm... får hoppas på att jag klarar av att hålla nerverna på plats under intervjun. Jag ska på intervju imorgon igen och jag vet inte vad jag vill längre. Eller, jag vet ju vad jag helst av allt vill, men om jag inte får det jobbet -vad gör jag då? Hjälp!


I helgen är det tävlingsdags och på söndag flyttar vi till landet. Ska bli skönt att få komma bort från hippo faktiskt. Även om det är många fördelar med att stå där så känns det som att det kommer att bli riktigt bra att flytta till Degernäs.


Transporten ska registreras om på tisdag och sen kör vi lagligt :) ska bli jätteskönt faktiskt! Det riktigt kryper i mig nu när jag kör den eftersom att den är typad för tung för mitt körkort och för min bil... Men snart är problemet förhoppningsvis löst.


Helgen som var bjöd på Micke-träning. Här kommer en film från lördagens övning:


Det var en jättebra övning för mig och Kanan. Vi fick träna på att hitta den lugna stora galoppen. Jag har svårast för att hitta bjudning och tryck utan att han blir överladdad. Men sista rundan blev riktigt bra!


Näe, nu ska jag ta och djupandas lite innan intervjun... Håll tummarna för mig nu :)

Av Rebecca Andersson - 25 mars 2010 19:23

Nu när jag är hemmafru och inte har några shoppingmöjligheter what so ever så får jag nöja mig med fönstershopping. Detta är lite av vad jag skulle vilja köpa i hästväg:

Kardborrepadden


veredusbaloubet


boston


polly-functional-breeches


animo-basilea



1310-00004_Meran hava


17180007


SR-401


Av Rebecca Andersson - 25 mars 2010 14:56

Hur mycket snö ska det komma den här vintern egentligen? Nu snöar det IGEN... Tror vi kommer att få stå i en snödriva på bröllopet i slutet på juli, för den här snön kommer aldrig hinna försvinna innan nästa vinter.


Har varit i stallet på morgonen/förmiddagen. Red Kanan en liten stund i paddocken för att ta igenom honom lite. Sen red vi ut bakom Forslunda med Ingela och Puck. Det var jättekul tyckte Kanan och försökte springa så fort som möjligt... Men han var hyffsat duktig på att göra som piloten sa och sansade sig efter lite dragande och proande. Tror det blev en bra uppladdning inför helgens träning. Ska bli jättekul att få en ordentlig genomkörare igen. Ska försöka få träningen filmad så kan jag lägga upp filmerna här sedan så får ni se hur vi skötte oss :)


Jag försöker vara en duktig hemmafru idag och håller på att tvätta, ska städa och handla. Som sagt kommer inte hemmafruandet naturligt för mig, jag skulle däremot bli en utmärkt unkarl! Haha!


Nä, nu ska jag bege mig ner i tvättstugan igen...


Bjuder på en bild från SM-tävlingarna

Av Rebecca Andersson - 24 mars 2010 11:59

Min bästaste Lotta har fixat en munkjacka med hennes företags logga på ryggen och ska även sponsra med ett schabrak med logga till Kananbanan! Loggan är jättesnygg och jackan lika så! Gå in och kika på hemsidan, den är jättefin!


http://www.hunddagis.org


Detta gjorde verkligen min dag! Blev så himla glad!!


Fick även ett bra tips gällande mitt förra inlägg. Att använda musik! Det tror jag kan vara nåt. Måste ladda mp3:n med peppmusik och testa till nästa tävling. Tror det kan hjälpa mig att fokusera och tagga igång.


Ska snart åka till stallet och ta hand om pållen. Men först ska mina traderaförsäljningar skickas till deras nya ägare och några nya auktioner dras igång. Alla extra pengar är välbehövliga för tillfället.... A-kassa is the shit -men man är inte rik...


Ikväll ska jag gå på funk med Lotta. Vi har ingen hoppträning ikväll för Kerstin är på kurs. Nu för tiden så har Iksu  bara funk på onsdagar så det ska bli jättekul att få gå på det, för det vär läääänge sen!

Av Rebecca Andersson - 22 mars 2010 15:01

Jag funderar ganska mycket på hur jag ska kunna utveckla min vinnarskalle för tillfället. Jag har en tendens att tveka på min förmåga gällande det mesta. Detta gör så att jag automatiskt inte presterar så bra som jag kan göra eftersom att jag inte blir tillräckligt beslutsam för att satsa 100 %. Detta gör att jag blir irriterad på mig själv efteråt eftersom att jag vet innerst inne att jag kan bättre.


Hur kan man träna sin vinnarskalle? Jag vet att de mornar jag vaknar innan tävling exempelvis och känner "idag så sätter jag den" så gör jag det. Det är de dagarna vi är placerade och jag rider som bäst. Hur kan man lära sig att plocka fram den känslan? Jag måste lära mig att tagga igång och att fokusera och komma ihåg att jag kan. Jag blir tokig på mig själv när jag har presterat okej, för okej är inte bra nog!


Jag måste lära mig att tro på mig själv. Jag kan, jag kan, jag kan. Det ska bli mitt nya mantra. Måste sluta med "jag kan, men alla andra kan mycket bättre..."




Så bloggenläsare -har ni några tips på hur jag kan jobba med detta? Jag behöver bli bättre på detta för att kunna prestera bättre tävlingsmässigt men även för att kunna prestera bättre på jobbet (som jag förhoppningsvis har snart igen).





Av Rebecca Andersson - 19 mars 2010 14:31

Har kommit hem från stallet. Red Kanis bakom Forslunda. Det var vääääldigt skönt att komma ut och galoppa lite. Imorgon är det klubbtävling, jag ska rida 120 och 130. Måste bara få klart en banskiss så att vi har nåt att hoppa.


Klippte Kananbananan igår och idag flick jag låna Anettes lilla klippmanskin för att klippa huvudet. Den var väl si så där bra... Han ser inte jättegullig ut på huvudet... jag kommer att få skäll av Karin..Haha! Tror vi ska låta Karin klippa i fortsättningen, hennes maskin är outstanding och det är hon också :)



Av Rebecca Andersson - 18 mars 2010 13:33

Varför ska det vara så svårt att komma igång? Soffan är för bekväm, datorn har för mycket att erbjuda och det är hyffsat på TV:n. Borde kunna aktivera mig med meningsfulla sysslor, men icke!


Ska åka till stallet snart och det är tur för annars hade jag väl legat här hela dagen är jag rädd. Ikväll är det middag med elitlaget -mysigt! Synd bara att lillstrumpa inte kan komma för att hon är på väg till Sundsvall. Det är tävlingar där i helgen.


Tyvärr kan inte jag åka dit. Eller jag kan, men det är liksom inte lönt. Kanan går nästan inte att rida i deras ridhus. Han springer bara och glor på deras läktare och blir paralyserad och glömmer bort att hopppa... Känns meningslöst att åka dit helt enkelt.


Nu SKA min rumpa lämna soffan och jag SKA göra nåt annat här hemma. Plocka undan lite kanske vore lämpligt! Sen -ut i snökaoset... Jippi...  

Jag känner tävlingssuget... Men får vänta till april-tävlingarna.

Av Rebecca Andersson - 18 mars 2010 09:26

Bara för att jag är så vansinnigt fattig för tillfället så vill jag veeerkligen shoppa... Vill köpa vår/sommar kläder, det får sommaren att kännas närmare!

Jag hittade dessa plagg på www.hm.com som jag gärna skulle utöka min garderob med!

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards