Alla inlägg under april 2010

Av Rebecca Andersson - 30 april 2010 10:18

Varför är det så att det måste vara skitväder på Valborg? Det regnar och är grått och ca 2 grader ute... Jättekul... Ser ut som att det ska vara skitväder imorgon med när vi ska ha våran uteträning... Jättejättekul... Suck.

Av Rebecca Andersson - 29 april 2010 23:14

Jag sitter här med grus i ögonen. Är så trött, så trött -men soffan har sugit tag i min bakdel igen... Måste slita mig nu! Dags att sova och drömma sött. Imorgon kommer kärleken hem igen. Skönt att inte vara ensam längre. Det är för övrigt valborg imorgon, som kommer att spenderas på Hippo i sann hästtjejsanda. Det är träning för Micke Schultz fredag lördag. Vi ska vara ute på lördag för första gången i år. Bra uppladdning inför Högbo nästa helg.


Nu ska jag slita mig här ifrån och krypa ner i sängen. Det är ju så skönt när jag väl har tagit mig dit.


GOD NATT OCH DRÖM VACKRA DRÖMMAR!


Av Rebecca Andersson - 29 april 2010 19:20

Tänk att en varm dusch kan vara så skönt! Jag älskar att vrida på mer och mer värme eftersom, brukar vara som en ångbastu i badrummet när jag är klar. Dom har gjort något med varmvattnet i vårt hus så vi har varit utan varmvatten i över ett dygn, så min dusch idag var otroligt uppskattad!


Sitter nu i soffan igen (det kommer att vara kroniska rumpavtryck efter mig snart om jag inte får ett jobb) och har precis ätit middag. Ganska nöjd över att jag orkade göra riktig mat för en gångs skull. Brukar inte idas göra det när jag är själv hemma, det är så tråkigt att laga för sig själv bara... Jörgen säger att jag skulle bli en bra ungkarl -jag tror att han har rätt!


[lazy-cartoon.png]

Av Rebecca Andersson - 29 april 2010 19:11

Red på banan idag. Efter att ha värmt upp i samtliga gångarter jobbade jag i galopp med två låga cavaletti-hinder med c:a 13,5m emellan. Växlade mellan att rida på tre, fyra och fem galoppsprång. Hade fokus på balans och bärighet samt att hålla jämna, hela galoppsprång hela tiden oavsett hur många språng jag skulle ha mellan hindrena Kanan var pigg i dag, men inte för pigg, så det var bra. Han var lite truligare i vänster varv men inom marginalen för vad som är ok. Red c:a 30 min innan jag var tvungen att avsluta för att han skulle skos.



Av Rebecca Andersson - 29 april 2010 12:44

Idag är ännu en meningslös dag. Det enda av vikt som händer är att Kanan ska skos. Jag har tråkigt och orkar inte ta mig för något alls. Blääääää!!!


Cartoon: chronically unemployed bums (medium) by rmay tagged chronically,unemployed,bums


Av Rebecca Andersson - 28 april 2010 23:56

  

Av Rebecca Andersson - 28 april 2010 18:33

Så var det äntligen gjort -jag har cyklat till stallet t/r och jag överlevde! Jag tog tid på hemvägen och då tog det ganska precis 30 min. Jag kan tänka mig att det tog c:a 40min dit då jag hade sjukt mycket motvind. Men med bra musik i öronen gick det bara fint att cykla på min gamla tantcykel utan växlar.  


Kanan fick promenera lilla rundan vilket tar c:a 30 min. Joggade faktiskt med honom lite grann och det gick bra för oss båda. Kanan var väldigt nöjd och jag med för att jag faktiskt orkade göra det.


Så sammanfattningsvis blev det en lugn dag för Kanan men jag har fått desto mer träning. Phu!

      

        

      


Av Rebecca Andersson - 28 april 2010 14:08

Glömde bort att berätta att intervjun har blivit framskjuten till på måndag pga sjukdom... Jobbigt att behöva vänta, men jag har mer tid på mig att förbereda mig.


Jag har inte tagit mig iväg till stallet än... hmmmm...! Men jag är ensam hemma så det spelar ingen större roll när jag kommer hem. Jag SKA cykla idag, tror jag :P Haha!


Näe, nu är det dags för en kopp kaffe innan jag beger mig iväg!

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards