Alla inlägg under juni 2010

Av Rebecca Andersson - 30 juni 2010 17:45

Jag ser ett visst tema på mina rubriker på slutet. Jag kan fortfarande inte sova ordentligt fast jag är jättetrött... Hoppas det ger med sig snart.


Har ganska nyss kommit hem från stallet. Red först stora rundan med Kanan och gjrode klart stallet. Sen hade jag, Jenny och Kerstin målarstuga och målade en himla massa bommar. Det kommer att bli så fint!


Idag har jag träningsvärk och framför allt i höftböjaren och ländryggen. Om det inte är jättekasst väder imorgon så blir det en löptur igen då.


Imorgon ska jag till Högtidskläder för att få hjälp att sy in och upp klänningen. Idag är det bara en månad kvar tills jag ska stå som brud! Galet :)

Av Rebecca Andersson - 29 juni 2010 08:12

Somnade sött vid midnatt i natt, vaknade tre timmar senare och kunde inte somna om. Jippi...


Igår hade vi hoppträning i Degernäs. Vi hoppade först tre små hinder med 6m emellan på böjt spår på kortsidan. Kanan sköte sig utmärkt och var riktigt duktig. Vi brukar ha lite svårt för sånna övningar, särskillt i vänster varv men det gick riktigt bra igår. Sista gången hade Kerstin höjt upp sista hindret så hästarna skulle få gymnastisera ordentligt. Kanan knövlade sig över med ett litet grymt och busade faktiskt efteråt vilket han typ aldrig gör! Jättesöt var han :) Sen hoppade vi några linjer som vi la ihop till en bana. Kanan var väldigt pigg och taggad men det gick riktigt bra. Han jobbade super över hindren och var väldigt noggrann.


Jag gjorde en bra investering igår (hoppas jag). Nu mera äger jag ett par löparskor! Dom är både fina och bekväma. Jag har tänkt inviga dom idag faktiskt. Känns dumt att träna inne när det är så fint väder. Så här ser skorna ut, fast mina är rosa, vita, sliver och mörkgråa (mycket finare:))
WMNS AIR MAx MOTO+ 7

  

Hoppas även på att Vilda ska behaga komma hem idag... Hon har varit ute sen i förrgår och vi ser inte en skymt av henne. Tydligen är det jätteroligt att vara ute i skogsdungen (eller vart hon nu är någon stans).

Av Rebecca Andersson - 27 juni 2010 13:18

Kunde inte somna igår, var klarvaken till efter 03:00. Jag såg båda The ring filmerna på femman och när den andra var slut vid 02:10 så gick jag och la mig och såg på TV ännu lite mer i sängen. Jag kände mig inte ens trött. Jättekonstigt. Vaknade strax efter 8 i morse men låg kvar i sängen ett bra tag till utan att sova. Det kryper i kroppen på mig, jag blir galen! Kan inte sitta helt stilla, nu exempelvis så kommer jag på mig själv med att sitta och vika frenetiskt på tårna.


Ska försöka åtgärda detta med en cykeltur till och från stallet. Hoppas på att bli av med lite energi då! Det blåser som f*n så lite trött bör jag ju bli.


Funderar också på att träna på Iksu ikväll. Det var läääänge sedan och jag borde ju utnyttja mitt årskort faktiskt. Men då måste jag ta mig upp ur soffa NU och cykla mot Degernäs. Handlingskraft infinn dig pronto, tack.

Lat

Av Rebecca Andersson - 26 juni 2010 16:03

Lat eller handlingsförlamad, det är frågan? Jag har fortfarande inte tagit mig för någonting alls idag. Sitter fortfarande i morgonrocken i soffan och kollar på TV samtidigt som jag surfar. Lyssnar på grannen som tittar på fotboll, eller jag antar att han gör det med tanke på dom plötsliga skriken som kommer där uppifrån. Jörgen är ute på parkeringen och leker med sin senaste leksak -en bil. Jag har varit på väg till stallet i flera timmar nu, men jag orkar inte få rumpan ur soffan och klä på mig. En lat dag med andra ord.


Näe hörreni, nu ska jag göra slag i saken och slita mig här ifrån...snart.

Av Rebecca Andersson - 25 juni 2010 08:37

Undrar hur många bloggar som har just den här rubriken idag? En hel del kan jag tänka mig!


Solen skiner och det är redan 18grader i skuggan. Jag och Jörgen ska åka till Nordmaling och hälsa på Jörgens pappa nu på förmiddagen. Sen blir det stallet och vad kvällen har att erbjuda vet vi inte riktigt än. Vi har inga planer så det slutar kanske med grill på balkongen och med att jag somnar i soffan eller nåt!


Midsommar är en sån där högtid som vissa börjar planera direkt efter nyår. Alla ska alltid toppa varandra med vad man ska göra. Stuga, vid havet, solsken och lyckliga människor. Dom som inte börjar planera efter nyår slutar nog ofta upp som vi har gjort idag, utan planer alls. Alternativt blir vi som inte planerar bjuda på någon av dessa idylliska tillställninar eftersom att vi inte orkar med att styra upp något själv.


Hur ser eran midsommarafton ut?

Av Rebecca Andersson - 24 juni 2010 11:12

Jag hade en underbar dag igår! Först åt jag lunch med mormor och morfar på Invito. Efter att vi hade ätit och var mätta och belåtna så gick jag och mormor på stan. Vi skulle shoppa underkläder till bröllopet. Första anshalten var Ingrids, men dom hade inga storlekar hemma så vi gick vidare till Triumph. Där jobbade värdes mest lismade butiksbiträde som drev mig till vansinne med sitt sätt... Hittade ett set där, men det kändes inte riktigt hundra. Vi bestämde oss för att köpa det på öppet köp innan vi gick vidare till Change. På Change hittade jag det perfekta setet och det känns jättebra! Under tiden som vi gick mellan dessa butiker gick vi in på H&M, Gina, Åhlens osv. Och mormor skämde bort mig ordentligt! Nya shorts, byxor, skor, osv. När jag och mormor var klara kom Kerstin ner på stan och vi fortsatte några varv till. Jättekul var det!


Solen sken och det var så varmt och skönt så jag och Jörgen kom fram till att det var en perfekt dag att använda vårt presentkort på Invito och bestämde oss för att käka middag på deras uteservering. Jag skyndade till stallet och mockade till Kanis och Wilmis, åkte hem och hade modevisning för Jörgen och sen cyklade vi ner på stan igen.


Vi åt en riktigt god middag, pizza och rosévin till den. Till efterrätt åt vi triamisu med jordgubbar och det rekomenderade desertvinet till. Helt perfekt blev det! Vardagslyx!

Av Rebecca Andersson - 23 juni 2010 10:05

Solen skiner idag också, det är härligt att se de klarblåa himlen. Men varför ska det vara så kallt för? Termometern står på c:a 12C i skuggan och det är ju inte mycket att hurra för.


Idag ska jag äta lunch med min vackra mormor på Invito innan vi ska gå på stan och köpa underkläder till bröllopet. Mysigt ska det bli! Sen ska jag gå på stan med Kerstin på eftermiddagen så det blir typ en heldag på stan idag.



Av Rebecca Andersson - 22 juni 2010 13:09

Idag har jag spenderat förmiddagen med lite bröllopsfix. Jag har först varit på Make up store och blivit sminkad för att få tips till den stora dagen.  


Sen har jag varit och lämnat in ringarna för putsning och gravering. Oj så naket det känns på fingret! Det blir också väldigt tydligt hur ofta jag brukar känna efter att ringen sitter där den ska...!


Nu ska jag fixa undan lite här hemma innan jag åker och införskaffar pennor att skriva placeringskorten med innan jag åker vidare till stallet.

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards