Alla inlägg under juli 2010

Av Rebecca Andersson - 28 juli 2010 11:07

Igår var det dax för min möhippa. När klockan blev 10:30 sa Jörgen att jag skulle sitta i soffan och dricka en cider och jag fick inte röra mig. Cider smakar si sådär när man ganska nyss har borstat tänderna. Jörgen gick ut och kom in efter c:a 20 min. och sa åt mig att byta till ridkläder. Hmmm...? När jag är ombytt och klar tar han fram en rosa cowboyhatt med rosa fluff på. På hänger ett stort hjärta där det står "Jörgen 4-ever". Jag skickas ut till en cykel med cykelvagn ute på gården. Utanför står även dagens paparazzifotografer. Det ligger en ledtråd i cykelkorgen och jag listar ut att jag ska ner på stan och in på Stadium. Där ska jag gnägga i kassan för att få nästa ledtråd. Gnäggningarna fortsatte på Lagerhous, Åhlens sminkavdelning, Gina Tricot, Dixi och Djurmagasinet. Efter Djurmagasinet skulle jag till hunddagis och efter hunddagis bar det av mot skateparken. Phu! Tur jag har hyffsad kondis!


Väl framme vid skateparken fick jag ett par inlines ca 4nr förstora och åkte nån varv med alla tonårspojkar. Oturligt nog för åskådarna så är jag hyffsad på att åka. Sen skulle jag cykla hem till Lina där jag fick vänta på de andra. Där ifrån blev det bilfärd till okänd ort. Fick paddla kanot i Stöcksjön ut till en boj där jag skulle fiska upp en flaska skumpa. Otuligt nog för åskådarna så är jag även hyffsad på att paddla kanot ;). Efter det åkte vi hem till Karin och åt golunch.


Sen blev det att sätta sig i bilen igen. Åkte in till stan och fick helkroppsmassage -nice! Sen åkte vi tillbaka till Degernäs och åt gomiddag, spelade spel, drack gott och hade trevligt.


En riktig superdag blev det! Tack alla!

Av Rebecca Andersson - 26 juli 2010 16:12

Kanan har fått en ny kompis idag, Edith som är Jörgens lilla brorsdotter. Edith är väldigt förtjust i Kanan också, men på lite avstånd då det är en skräckblandand förtjusning. Hon kom till stallet med farmor idag och hälsade på. Kanan var på sitt bästa humör och älskade uppmärksamheten.


Vi fick ha en liten uppvisning på banan också. Kanan hoppade högt och gärna till Ediths förtjusning. Sista språnget kändes han super och då låg räcket på c:a 140cm i alla fall.


Sen blev det fikapaus på gårdsplanen. Mysigt värre!


Nu sitter jag och funderar på om jag ska ut och springa eller om jag ska gå och duscha.... Hmmmm... har en känsla av att det kommer vara lite svårt att hinna med löppass senare i veckan så det är väl bäst att jag her mig iväg ut nu då...

Av Rebecca Andersson - 24 juli 2010 18:05

Har gjort allt som jag sa att jag skulle göra idag. Började med Stadium där jag köpte ett par löparbyxor från Nike och ett par andra rosa träningsbyxor som var på rea. Sen gick jag på H&M där jag hittade ett par jeans och en blus. Superfint blev det faktiskt!


Sen åkte jag till stallet och red på Kanis som skötte sig bra. Han var förvånansvärt sansad i stallet trots att han var själv. Behövde bara skälla på honom lite!


Har även varit ute på en löprunda som gick över förväntan! Sprang väldigt långt innan jag behövde gå en bit. Känner mig duktig! :)

Av Rebecca Andersson - 24 juli 2010 10:03

Det är lördag och klockan har precis passerat 10. Jag är vansinnigt rastlös idag.... Hmmmmm....! Vad ska jag hitta på? Tror att jag börjar med att åka till Stadium för att se om jag hittar några nya träningsbyxor. Har bara ett par som är bra att springa i och det är ju kul om man kan byta ibland. Sen blir det nog stallet.


Och sen då??? Förhoppningsvis är jag mer rastad sen. Annars blir det nog ett löppass i eftermiddag också.


Kan också meddela att just nu ser det ut som att det blir sol på fredag. Hoppas väderprognosen håller i sig och slår in!

Av Rebecca Andersson - 22 juli 2010 10:20

För det är ingen vanlig dag,

för det är Lottas födelsedag,

hurra, hurra, HURRA!!!


Av Rebecca Andersson - 22 juli 2010 10:12

Nu är det bara en vecka kvar till bröllopet. Helt galet! Det har alltid varit så långt borta men nu är det plötsligt nästan dags. Det mesta är under kontroll. Måste bara få klart festprogrammet. Vi blev nästan klara med alla gästpresentationer igår och bordsplaceringen är klar så bara vi får till dom sista presentationerna så kan festprogrammet ta form.


Är för övrigt något fixerad vid yr.no och smhi för tillfället. Som det ser ut nu så kan vi få alldelens lämpligt väder med sol och ca 20C men igår såg det ut som att det kunde regna... Hmmmm! Hoppas verkligen på att vi kan vara ute men det funkar om vi ska vara inne också.


Ringarna borde vara putsade och graverade nu så jag ska åka förbi och hämta dom idag. Håret blev färgat igår och klänningen får jag inte förrän till veckan. Fatta vilken grej!! Snart är jag inte fröken längre utan fru :)

Av Rebecca Andersson - 21 juli 2010 10:56

Jag har precis "fyndat" en klippmaskin. En Moser Avalon (som KC har) blev det. Hittade den på Robinsons hemsida och trots fraktkostnaden till Sverige blev den c:a 1500-2000kr billigare än om jag hade köpt den online från ett Svenskt företag. Inte illa måste jag säga!


Kan verkligen rekomendera denna hemsida. Dom är lätta att ha att göra med och du får snabba svar. För att handla från utlandet så gör du bara en order på hemsidan. Sedan får du ett mail från dom med information om vad fraktkostnaden kommer att bli och om du godkänner den så debiteras ditt kort och varorna är på väg. Du kan också maila i förväg för att fråga vad frakten blir om det känns bättre :)


Det är för övrigt här som jag brukade handla mina handklippmaksiner som jag använda på Melwin som vägra de bli klippt med manskin. Handklipparen är jättebra om man har en känslig häst som inte vill bli klippt på huvudet osv. Jag klippte halvklippningar med den och det var jobbigt men hyffsat resultat iaf. Om du är intresserad av en sådan går du in på hemsida och söker på "hand clippers".


Av Rebecca Andersson - 21 juli 2010 10:08

Hittade en rolig sida där man kan göra en total make over på sig själv. Jättekul faktiskt! Du kan sminka dig, färga håret, byta frisyr osv. Resultatet blir förvånansvärt bra måste jag säga. Självklart ser det lite kontgjort ut (efter som att det är just det) men man får en ganska bra uppfattning om hur man skulle se ut.     


Jag är sugen på att klippa mig kort efter bröllopet. Nu har jag gått i ett år utan att kunna göra nåt roligt alls med håret eftersom att jag har sparat ut det för att kunna göra en håruppsättning.


Bjuder på en bild på frisyren jag är sugen på  

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards