Alla inlägg under augusti 2011

Av Rebecca Andersson - 31 augusti 2011 08:49

Jag insåg idag att jag inte ser mina fötter längre när jag står rätt upp och ner...! Shit va magen växer nu! Men än så länge är det inte ivägen så ofta och jag märker inte av graviditeten förutom foglossningar och disco i magen.


Hästen är pigg och fin :) Har klippt honom inför tävlingarna i helgen och misshandlat min klippmaskin då han var ganska skitig... Måste skicka alla skär på slipning. Hade nött ut alla tre vanliga skär så jag fick klippa hästen med hundskären... Dom dog när jag bara hade rumpan kvar så jag fick låna Anettes/Marias maskin och klippa färdigt honom. Hoppade sedan lite med Sandra och Kerstin på banan igår -oj så kul!!! Men det känns bra att det är Kerstin som ska tävla och inte jag för jag har lite väl mycket mage att hålla reda på i sprången.


Nu är jag på min sista arbetsvecka. Imorgon kommer Sara och vi ska köra överlämning och sen är det bara fredagen kvar :) Känns bra och lite konstigt samtidgt :)  

Av Rebecca Andersson - 28 augusti 2011 19:03

Så var nästan denna helg över. Igår började jag dagen tidigt med att släppa ut hästarna och mocka till Kanan och Grodan. Sen åkte jag hem till fina maken som serverade frukost. Dagen fortsatte något otippat med att jag följde med J och bytte kardanaxel på Subban. Nu är hon en mycket gladare bil och jag är glad som kan köra henne igen :) Idag åkte jag och bästa Jenny till Degernäs vid 10. Jenny red på Grodan och jag agerade banpersonal åt Kerstin som hoppade Kanan. Kanis tyckte att det var väldigt roligt att få hoppa på riktigt och Kerstin såg också väldigt nöjd ut. Nu ligger jag på rygg i soffan med benen i högläge. Har ont i ryggen och det drar i ligament lite här och där. Lillan växer och far omkring som en liten ål. Det här är förresten min sista riktiga helg på ett tag. På fredag jobbar jag min sista dag på Q och sen vet jag inte riktigt vad som ska hända. Har ett möte den 19/9 som jag ser fram emot med spänning men annars är kalendern blank än så länge!

Av Rebecca Andersson - 26 augusti 2011 09:59

Fick en fantastisk börja på dagen när jag helt oprovocerat blev attackerad av en orange överstrykningspenna.... Har nu dekorerat min fina blus med orangefärgade fläckar lite här och där....

   


Vet inte riktigt vad jag hade gjort för att reta upp den men arg var den bevisligen.


Kan även fundera på vad jag hade gjort mot min häst igår då han var heeeelt vild och störd. Min plan var att galoppera rakt fram, men hans var att springa i sidled, snurra runt och dra ner i krondiken och in i det som tidigare var ridskolehästarnas sommarhage.


Jag kan lova att han inte var populär och att han blev galopperad på banan tills han inte tyckte att det var kul att galoppera mer. När han tog varje förhållning som en möjlighet till att bryta av så galopperade jag liiite till innan jag var nöjd. Dumt att bråka med matte, även om hon må va tjock om magen och inte vill leka i diket.... När jag klev av såg jag att det skummade om frambenen där skydden satt. Hela hästen var blöt och vit. Så är han inte rastad idag när Jenny ska vara med honom så kan man ju fundera på vart han har fått sin monsterenergi ifrån? Hade förstått honom om han inte gått ordentligt i veckan eller så, men han har gjort något varje dag i typ sju dar i rad.


Tur det är fredag så att jag får vila upp mig i helgen : )


Av Rebecca Andersson - 25 augusti 2011 09:37

Jag blir G A L E N ! ! !



Av Rebecca Andersson - 23 augusti 2011 10:24

Fram till och med förra veckan har tiden verkligen rusat fram, men känns det som att den har stannat. 8,5 arbetsdagar kvar. Ska det gå så här segt hela tiden så kommer det att kännas som månader.


Regnet har verkligen kommit till Umeå. Inatt regnade det helt vansinnigt mycket. Tycker höst är mycket roligare utan regn. Det började självklart igår lagom till att jag satt på hästen. Men vad gjorde det när han var en liten (stor) stjärna och skötte sig exemplaristk :) Hoppade lite småhinder och vi tyckte nog båda att det var vääääldigt kul :) Men den här magen börjar vara ivägen, känns som jag hamnar i någon slags livräddarsits för att inte slå magen i manken i språnget :)


Idag på lucnhen ska jag klippa mig -ÅNTLIGEN! Känner mig väldigt långhårig och håret är allmänt osammarbetsvilligt....


That's all folks!


Ps. Bjuder på en lerinpackad Kanan från tidigare i sommar, älskar att han slängde sig och rullade tre gånger medans jag var på väg att hämta honom....

 


Av Rebecca Andersson - 20 augusti 2011 20:02

Sitter i soffan och lyssnar på bra musik och väntar på att vofflorna ska bli klara. Jörgen har även lagat lite hjortronsylt och grädden är vispad. Känns som att det här blir en väldigt lyxig lördagsmiddag :)


Har spenderat dagen i Vännäs och kollat på lite tävlingar. Kul att få kika lite men var ganska nöjd med att få åka hem efter halva 120-klassen också. Bäst är det ju självklart att träffa alla fina vänner som man ser på tok för sällan.


Nu är vofflorna redo,


Puss å hej!

Av Rebecca Andersson - 18 augusti 2011 08:56

Jag har kommit över en spellista som jag tycker är grymt bra. Den är perfekt att ha på i bakgrunden exempelvis på jobbet. Njut!


Ps. Skulle du mot förmodan sakna spotify så hojta till så fixar vi det : )

Av Rebecca Andersson - 17 augusti 2011 14:26

Näe, inte direkt....


Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards