Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Rebecca Andersson - 29 juli 2011 08:25

Igår var det dags för ultraljudet. Jag var så nervös att jag höll på att kräkas. Hjärtat slog typ utanpå kroppen! Skulle först träffa överläkaren då jag tydligen inte kan ta blodtrycket när jag är i sjukhusmiljö. Har tagit hemma varje dag och han tyckte  det såg bara fint ut så det var ju skönt. Var ju även orolig över att det skulle bli nåt mer tjaffs kring det där så fjärilarna i magen löpte verkligen amok.


Sen klockan 14:00 var det dags för att få se om bebisen hade tre armar och ett ben. Helt underbart, galet och overkligt att få se det lilla livet på tv-skärmen! Två armar, två ben och ett hjärta som pickade precis som det skulle. Vi fick även se att det det mest troligt är en liten tjej som ligger där inne. Det fanns inget som tydde på att det var en pojke i alla fall.


Hon är/var väldigt aktiv så stackarn som skulle mäta henne för att avgöra hur långt gången jag var fick kämpa lite då hon sprattlade om kring hela tiden. Men han kom fram till att jag var i vecka 19 och beräknad födelse flyttades inte åt något håll alls. Så nu blir det att knipa fram till årsskiftet, hehe!


Kan ju också passa på att informera alla planerande människor som tänker skaffa barn att när man räknar att graviditeten är 40 veckor så räknas första veckan från sista mensens första dag. Det visste inte vi utan vi räknade från när det skulle finnas en bebis där och hamnade därför två veckor "fel". Men vi lovar att lilla fröken är välkommen när hon bestämmer sig för att komma ut :)


Eftersom att hon for omkring så mycket hade han svårt att få en bra profilbild på henne men jag bjuder på huvudbilden som visar tydligt hennes profil.  

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards