Alla inlägg den 2 maj 2010

Av Rebecca Andersson - 2 maj 2010 12:07

Så var det söndag igen. Har legat lågt på bloggfronten i helgen eftersom att jag har varit på språng mest hela tiden! Har haft träning för Micke Schultz fre-lö. När jag skulle dra in honom på fredagen så har jag punka på bilen... *SUCK* Får dock låna bil och trailer av Lena som räddade dagen! Kanis gick snällt in i trailern efter en protest och med Jennys hjälp. När jag skulle upp till cafeterian och köpa middag så stängde dom tydligen precis så det blev två mackor, suck igen... Red i sista gruppen så det blev en sen kväll. Kanan skulle sova över på Hippo och det var väldigt skönt, hade verkligen inte velat dra hem honom den tiden på kvällen.


På lördagen så hade vi årets första uteträning med blandat väder. Hade dock tur och slapp rida i allt för mycket regn. Skulle skicka hästen hem till Degernäs med Camilla men pga sjuk sambo kunde hon inte rida så jag vart strandsatt. Fick dock skjuts med Kerstin istället. Blev extra glad när Jonas dök upp med hästbussen! Kanan tycker om att åka buss och traskar gladerligen på så det kändes jääääätteskönt.


Efter att ha packat upp allt i Degernäs körde jag hem för att göra mig klar för att cykla tillbaka till byn igen. Mötte upp med Lotta och vovvisarna efter Kolbäcksbron strax efter 16:30. Tog paus och avnjöt en kopp Hot Lamumba (tror jag den hette). Cyklade vidare till Degernäs, tog ännu en paus när vi svängde in på Degernäsvägen -jättemysig! I Degernäs blev vi bjudna på supergod trerättersmiddag som duktiga Nicke fixat. Satt och surrade hela kvällen och hade trevligt. Vi cyklade hem vid ettsnåret, det var lite drygt men gick hyffsat.


Nu sitter jag och slappar i soffan. Ska åka till Hippo och ha hoppträning med Sanna och Jaqueline vid 15. Skönt med en lat söndag!

Av Rebecca Andersson - 2 maj 2010 11:58

Idag hade vi årets första uteträning som uppladdning inför tävlingarna i Högbo nästa helg. Vi hade perfekta "Rebecca-övningar" med cavalettibommar före och efter hindrena och lite trixiga anridningar. Älskar övningar där jag får tänka till! Micke sa att det var en perfekt övning för mig att falla tillbaka på om jag känner mig ur form nån gång eftersom att jag hittar bra ridning på sådana övningar samt att Kanan hoppar väl och rättar sig bra när vi gör sånt också.


Vi red på en åttvolt som började med fyra studs i midjan på åttan med bara 2,5m emellan. Sedan fortsatte vi ut i vänster varv och hoppade ett räcke med bockar före och efter direkt ur sväng. Efter det fortsatte vi vidare på en oxer med bockar före och efter för att sedan rida över studsen igen. Denna gång vände vi till höger och hoppade ett stigsprång och fortsatte på linje med 16m till ett tätt plank. Planket höjdes upp till c:a 150cm på slutet och Kanan hoppade fantastiskt!


Vi fick MVG på dagens övning! Tyvärr blev det ingen film då det var så kasst väder så jag ville inte utsätta kameran för det.

Av Rebecca Andersson - 2 maj 2010 11:30

Idag hade vi hoppträning för Micke Schultz. Kanan skötte sig utmärkt! Vi hoppade bana och min uppgift var att hitta en lugn galopp där jag kunde hitta avsprångspunkten lite längre ifrån hindret. Micke säger att jag ska låta honom hoppa på sin kapacitet för att undvika nedslag. Hade lite problem först att hitta avsprångspunkten utan att rida till lite för mycket men vi hittade det ganska fort under framhoppningen.


Banan var lite trixig och det var viktigt att ha hästen framför sig hela tiden. Vi hoppade bla en trekombination på diagonal i höger varv med oxer 10,70m räcke 7,40m räcke. Jag har haft problem med att hålla in vänsterbogen och bibehålla galoppen i sånna anridningar men idag fick jag till det! Tror Kerstins hårdkörning med oss förra veckan gjorde susen.


Micke var nöjd med oss båda och det var faktiskt jag med!

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards