Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Rebecca Andersson - 15 maj 2010 21:58

Det är så otroligt skönt med sol och värme! Klockan är nu 22:00 och termometern visar fortfarande på 15+ ute. Det är nästan som att man hinner glömma hur underbart det är med sommar varje gång det blir vinter och kallt och sen när värmen kommer blir i alla fall jag barnsligt lycklig!


Spenderade förmiddagen på Hippo med att kolla på träningen för Emma Emanuelsson. Alla var duktiga och vi som stod på marken njöt i solen. Jag har "randfobi" inför bröllopet och var noga med att dra ner axelband för att få en jämn solbränna. Det känns ganska lyxigt att få tänka på det redan i mitten på maj!


På eftermiddagen gick jag och Jörgen på prommis runt Nydala. Det var folk överallt och det fanns till och med några som vågade sig på att bada! Vi avslutade rundan med att köpa glass.


Efter en stunds slappande åkte jag till stallet. Jag hade insläpp ikväll och det var varmt och kladdigt att röra sig i över huvud taget. Alla hästarna var ganska mätta på utevistelse och var angelägna om att få komma in. Efter att ha ridit, tagit in nattat och fodrat och höat kom jag hem till färdiglagad middag vilket alltid är lika trevligt. Blev till och med mottagen i dörren med ett glass rosévin -tänk om man kunde bli det alla dagar? Fast då hade man inte uppskattat det lika mycket i och för sig...


Nu ska jag fortsätta och slappa i soffan. Jag har utsläpp imorgon så klockan ringer tidigt... På måndag är det jobb som gäller. Första dagen på kontoret i Umeå = spännande!

Av Rebecca Andersson - 15 maj 2010 21:53

Hoppade hemma på banan. Efter att ha värmt upp i samtliga gångarter började jag med att travhoppa ett räcke. Höll en lugn trav där Kanan fick häva sig över hindret för att träna styrka. Detta gjorde han mycket bra! Kom sedan på samma räcke i galopp i vänster varv. Gjorde som Micke lärt mig och lät honom komma långt ifrån så att han fick sträcka sig över räcket. Kom sedan i andra varvet på ett annat räcke som var lite högre och gjorde på samma sätt.


Sedan red jag en liten bana. Jag höll en lugn galopp hela tiden och lät honom hoppa på styrka och kapacitet. Han kändes riktigt bra! Hoppade banan tre varv och han blev bara bättre och bättre. Avlsutade med att jogga av och skritta lilla asfaltsrundan. Nöjd och fin häst!

Av Rebecca Andersson - 15 maj 2010 10:09

Tog en lugn runda runt byn i värmen. Mycket nöjd häst! Mest skritt men lite trav och galopp. Red c:a 60 min.

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards