Alla inlägg den 12 september 2010

Av Rebecca Andersson - 12 september 2010 15:57

Idag blev det backträning. Skrittade till backen och tog första svängen upp i trav. Sen tog jag fyra vändor i galopp. Höll honom i arbetsgalopp så han fick jobba ordentligt. Det är jobbigare för hästen att galoppera uppför backen om man håller ihop dom än bara låter dom springa på i "fri fart". Backträning är ett bra sätt att jobba med hästens styrka. Men man måste komma ihåg att det är jobbigt för dom så att man inte rider för många svängar.


Red i regnet så vi var båda mycket blöta när vi väl var klara med turen. Dessutom är det sånt här fint regn som man blir så himla blöt av och så fort det blåste lite regnade det mer på tvären än nedåt. Högst omysigt!

Av Rebecca Andersson - 12 september 2010 11:09

Söndag idag och den här gången är det en lat dag. Skönt att inte ha så många måsten. Det är lite tråkigt väder tyvärr men annars är allt bra. Ska åka till stallet i eftermiddag och antingen rida till Stöcksjö eller ta lite backträning. Sen ikväll så är det dags för Zumba igen. Är fortfarande lite mör i ryggen sen jag körde sist men det måste ju betyda att det är bra träning för mig :)



Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards