Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Träningsdagbok, 26/5-10

Av Rebecca Andersson - 26 maj 2010 21:49

Hade hoppträning för Kerstin i kväll på Hippo. Det var teknikövningar, en serie med fem räcken med ett galoppsprång emellan, en studs med varranan som kryss och varannan som räcke och en övning med tre täcken med 13m emellan som stod på böjt spår som ett c.


Först hoppade vi serien med räcken i båda varven, sen hoppade vi räckena på c-bågen med tre galoppsprång emellan och efter det hoppade vi studsen i båda varven. Efter det la vi ihop alla hindren och hoppade på en s-båge.


Kanan kändes fin. Pigg och framme men väldigt lydig. Svårast var det att hoppa c-bågen i vänster varv då vänsterbogen spökar där. Hela hästen lutar innåt och det känns som att vi ska ta hinderstödet. Fick till det ganska bra på slutet.


Vi avslutade med att hoppa låga banken med litet hinder både in och ut och sedan fem galoppsprång till en oxer.  Han var jättefin och jobbade bra!


Bäst av allt är nog att han för första gången gick lungt ur transporten. Både på Hippo och när vi kom hem till Degernäs tog han det lugnt. Han gungade inte mot bommen en enda gång, väntade snällt tills jag drog honom i svansen och backade sedan försiktigt ut! Tänk vad lite det behövs för att göra mig glad :P

 
 
Ingen bild

Pernilla Andersson

27 maj 2010 21:21

det lät som en riktigt kul övning=) Och jag minns hur glad jag blev första gången jag skickade in cerio i transporten... Hästarna kan göra ens dag! heelt klart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Andersson - 30 december 2011 19:03

Ny blogg finns nu på: http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se Väljer att lämna bloggplatsen då appen för bloggning aldrig kommer. Hoppas du väljer att följa min nya blogg istället :)...

Av Rebecca Andersson - 21 oktober 2011 17:06

Jag har liksom halkat ifrån bloggandet för ett tag. Har inte haft någon motivation alls, å sen så händer det väl inte jäääättemycket varje dag nu heller..!   Nytt under solen: Kanan har varit på tävling i Sundsvall med Kerstin som ryttare och m...

Av Rebecca Andersson - 26 september 2011 10:38

Så var tävlingsledardebuten avklarad :) Gick bra för mig och S så nu tar vi  nya tag för nästa höst och vi har storartade planer att göra nåt riktigt bra till den tävlingen :)   Kanan har tävlat med Kerstin och dom har skött sig lysande! På freda...

Av Rebecca Andersson - 22 september 2011 15:45

Som Jenny påpekade i sin kommentar till förra inlägget är det mindre än 100 dagar kvar nu till beräknad födelse av lillan. Känns både som lång och kort tid samtidigt :)   Det största just nu är att min mage har en identitetskris * 2. Dels har jag...

Av Rebecca Andersson - 21 september 2011 13:38

Det värsta med den här filmen är att det finns föräldrar som är så här på riktigt... :P   ...

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards