Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Blåmärken och bra känsla

Av Rebecca Andersson - 28 september 2010 20:06

Ja nu har det hunnit hända lite sen jag skrev sist. Tävlade i söndags och hade en riktigt bra runda på gång. Jag var taggad och vääääldigt sugen på en placering. Och det såg ut som att det skulle bli så också -ända fram till näst sista hindret då jag flög av med dunder och brak! Vände upp ganska tight på ett räcke. Kanan började bjuda ganska tidigt och jag hade en llinje diagonalt över hindret som jag valde att hålla just av den anledningen att hästen redan tagit tag. Men precis när jag tror att vi ska hoppa över hindret så ångrar sig Kanan. Förmodligen tyckte han att det blev läskigt med väggen som kom ganska nära bakom hindret. Oj vad jag flög! Jag ska bjuda på filmen från den klassen (samt de andra två klasserna från tävlingarna också) så småning om. Jag måste bara lägga över dom från kameran till datorn.


Och igår började jag på mitt nya jobb. Det känns riktigt bra! Det känns kul att gå dit varje dag och det känns kul när jag är där också. Arbetskamraterna är super och vi kommer att kunna ha mycket skoj tillsammans :)


Idag fick jag ÄNTLIGEN min ersättning från a-kassan spårad också. Ringde dit efter att ha blivit tillräckligt less på att dom aldrig besvarade mitt mail. Fick först prata med en kille som kunde bekräfta att arbetsgivarintyget inkommit 30/8 precis som jag trodde. Men när jag frågade varför jag fortfarande inte hade fått någon ersättning så kunde han inte svara. Han kopplade mig till en ordinarie hanläggare (vad det nu innebär). Hon kunde också se att mitt intyg inkommit. Och när hon insåg att jag även skickat in kassakorten precis som jag skulle så kommer det fram att dom har gjort en handläggningsmiss.... Men kul...! Jag har alltså väntat lydigt i en massa veckor i onödan.... Hon lovade att jag skulle få pengarna i veckan och det har hon också hållit -pengarna fanns på mitt konto i eftermiddags!! ÄNTLIGEN!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Andersson - 30 december 2011 19:03

Ny blogg finns nu på: http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se Väljer att lämna bloggplatsen då appen för bloggning aldrig kommer. Hoppas du väljer att följa min nya blogg istället :)...

Av Rebecca Andersson - 21 oktober 2011 17:06

Jag har liksom halkat ifrån bloggandet för ett tag. Har inte haft någon motivation alls, å sen så händer det väl inte jäääättemycket varje dag nu heller..!   Nytt under solen: Kanan har varit på tävling i Sundsvall med Kerstin som ryttare och m...

Av Rebecca Andersson - 26 september 2011 10:38

Så var tävlingsledardebuten avklarad :) Gick bra för mig och S så nu tar vi  nya tag för nästa höst och vi har storartade planer att göra nåt riktigt bra till den tävlingen :)   Kanan har tävlat med Kerstin och dom har skött sig lysande! På freda...

Av Rebecca Andersson - 22 september 2011 15:45

Som Jenny påpekade i sin kommentar till förra inlägget är det mindre än 100 dagar kvar nu till beräknad födelse av lillan. Känns både som lång och kort tid samtidigt :)   Det största just nu är att min mage har en identitetskris * 2. Dels har jag...

Av Rebecca Andersson - 21 september 2011 13:38

Det värsta med den här filmen är att det finns föräldrar som är så här på riktigt... :P   ...

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards