Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Rebecca Andersson - 21 juni 2010 16:26

Nu är allt mer eller mindre klart med mitt avslut på jobbet. Jag är sjukskriven hela uppsägningstiden och kommer att stå till arbetsmarknades förfogande i mitten på juli igen. Chefen ringde i fredags och var sur över att det stod att min sjukskrivning var arbetsmiljörelaterad i läkarintyget... Suck...!


Tävlingarna i helgen har gått både bra och dåligt. Regnet vräkte ner stora delar av helgen vilket var ett stort minus. Kallt och jävligt var det också. Banan höll ganska bra på fredagen och vi gick runt 135cm med fyra fel i första fasen. Han var spänd som få och överhoppade sig en aning men jag är nöjd över att jag löste det hela tiden. Fick även testa att hoppa vattengrav så nu vet jag att vi kan det också.


På lördagen skulle jag hoppa 140cm. Han var superfin de tre första hindrena men sen fastnade vi i ett surhål på banan när vi skulle hoppa kombinationen. Första gången fattade han nog inte riktigt att han skulle hoppa och andra gången stannade han och hoppade sedan igenom a-hindret. Han råkade även trampa på sig själv med bordden så han fick ett sår på vänster bakben. Det gjorde JÄTTEont sa stackars Kanan...


På söndagen bytte jag klass och red 130cm istället för 140cm. Vi hade en superrunda med en oturlig rivning i kombinationen i omhoppningen. Vi var första utanför placering (vilket SUGER) och näst snabbaste fyrafelaren.


Eventuellt kommer det lite bilder från helgen senare! Nu ska jag masa mig iväg till stallet och ta hand om hjärtat mitt.

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards