Alla inlägg under maj 2010

Av Rebecca Andersson - 25 maj 2010 20:55

Skrittade lilla rundan med Camilla och Simon, tog c:a 30min. Red sen en stund på banan. Joggade och tog igenom lite lagom. Han kändes fin. Pigg men ändå lugn och lydig.

Av Rebecca Andersson - 24 maj 2010 22:05

Promenad runt lilla rundan, c:a 30 min. Pigg men snäll :)

Av Rebecca Andersson - 24 maj 2010 19:43

Det är otroligt själavårdande att vara i stallet. I alla fall är det så för mig. Det spelar ingen roll hur stressad, orolig eller ledsen jag är när jag kommer dit, det är alltid ett inre lugn som infinner sig när jag har varit där en stund. Det är så otroligt skönt att känna den fridfulla känslan!


Det är då som dom kloka besluten kommer. När lugnet har infunnit sig och tankarna har slutat snurra i huvudet så går det att tänka logiskt igen och fatta bra beslut.


Jag är ganska dålig på att prata om allt som snurrar i huvudet på mig. Jag tänker och funderar en massa men vill inte belasta andra människor med mina funderingar. Jag har till och med svårt att fråga om vardagliga saker så när det kommer till djupare funderingar så vill jag inte ta den platsen. Så på grund av detta kan jag ibland fastna i tankar som bara snurrar runt, runt utan att jag vet vart jag ska börja för att komma vidare.


Det är konstigt hur man är egentligen. Jag är den som många av mina vänner vänder sig till när dom behöver prata om något, men jag själv kan inte vända mig till någon. Och detta beror INTE på mina vänner utan på mig själv.


Något att jobba på kanske? Svar: JA!

Av Rebecca Andersson - 23 maj 2010 20:13

Så var ännu en tävlingshelg till ända. Det är alltid lite slitigare med hemmatävlingar men den här gången har jag haft en superbra banchefskollega att dela uppdraget med så jag har inte behövt bo på banan som jag brukar. Tack Julanda!!


Hästen har gått bra och jag är nöjd även om det känns nedrigt att ha fått fyra fel fem starter i rad... Det har i alla fall gått jättebra att lasta och köra emellan. Han har i stort sett klivit rakt på alla gånger.


Jag har fått filmen från lördagens 130-klass så den kommer nu


Nästa tävling blir på Strömsholm och det känns väldigt spännande att få åka dit! Vi ska träna på gräs till helgen, jag har aldrig tävlat på gräs tidigare så det blir intressant att se om det känns annorlunda.


Jobbigast just nu är att jag har blivit förkyld... Hostar, snorar, har ont i halsen och är hes... men jag kanske lyckas sova bort det -hoppas jag!

Av Rebecca Andersson - 23 maj 2010 19:58

   Tävlade 130cm med bedömning A:0 idag. Kanan hoppade riktigt bra och var hög och fin i sprången. Rev dock b-hindret i en kombination då vi fick väldigt trångt där fast att jag kom lugnt in och höll i honom. Men jag är riktigt nöjd. Han var inte alls lika stark idag som han var igår vilket gjorde att det blev lite lättare att rida.

      


Av Rebecca Andersson - 22 maj 2010 20:16

Igår åkte jag och hämtade mormor så åkte vi upp till morfar på strokecentrat. Jag var lite orolig över hur han skulle vara med tanke på hur dålig han varit men det gick över förväntan. När jag och mormor kom så slumrade han och mormor frågade om han sov på riktigt eller om han bara slumrade. Då öppnade han ögonen och tittade på mig och sa "Men lillgumman, kommer morfars hjärta och hälsar på!" och jag blev så glad! Han blandar helt korrekta meningar med halvkonstiga meningar med total jiderisch. Men det är så mycket bättre än när han kom till akuten och det är bra!


Mormor och morfar är mitt allt, jag bävar inför den dagen då de inte finns kvar hos mig.... <3

Av Rebecca Andersson - 22 maj 2010 20:14

Tävling idag. Red 130cm med ett nedslag i första fasen. Kanan kändes fin men lite stark. Rivningen var en skitrivning och jag är ganska nöjd. FIlm kommer senare :)

Av Rebecca Andersson - 22 maj 2010 20:12

Snälla Jenny joggade Kanan runt byn. Det hade gått bra. Jag spenderade eftermiddagen med morfar och em/kvällen på Hippo...

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards