Alla inlägg under maj 2010

Av Rebecca Andersson - 21 maj 2010 09:20

Varför måste all skit alltid hända samtidigt????? Hur mycket ska man behöva orka med egentligen? Igår kväll ringde mamma och berättade att morfar ligger på lasarettet. Han har fått en propp i hjärnan.


Förlorade farfar förra veckan och nu håller jag på att förlora morfar med.... Han var stabil igår men hade problem med talet så nu får vi bara hoppas att han återhämtar sig. Och stackars mormor.... min älskade vackra mormor....



Av Rebecca Andersson - 21 maj 2010 09:16

Skrittade lilla asfaltsrundan med Linda och Wilma. Värmde upp i trav och galopp på banan. Hoppade fram på ett räcke i båda varven, Kanan var fin redan då. Hoppade sedan en linje oxer-räcke på fem galoppsprång några gånger. La ihop hindren som stod framme till en liten bana. Kanan kändes super! Hoppade banan lågt två varv. Höjde sedan upp till ca 120 och hoppade den igen och han kändes ännu finare.


Hade fortfarande migrän så sen tog krafterna slut. Joggade ur och avslutade med att skritta samma runda igen.

Av Rebecca Andersson - 20 maj 2010 09:18

Just nu jobbar jag på för fullt för att hitta en lösning på mitt lilla jobbproblem. Förhoppningsvis har jag ett jobb på g och då kanske denna förbannade migrän ger mig sig... Fick värdens anfall igår och trots flitigt knaprande av migräntabletter var migränen kvar när jag vaknade imorse. Suck....


Idag ska jag äta lunch med Linda från Jobbsupport. Ser fram emot det väldigt mycket :)


Nu ska jag knapra lite mer tabletter och förhoppningsvis så släpper skruvstädet som jag har runt skallen taget snart.

Av Rebecca Andersson - 20 maj 2010 09:15

Hoppträningen blev inställd pga vansinnig migrän... Hästen fick stå ihagen och må gott istället. För övrigt är det hans första dag dom han inte skrittas på sin vilodag sen vi flyttade ut till Degernäs så det gjorde inte så mycket :)

Av Rebecca Andersson - 19 maj 2010 11:37

Jag har lite panik över mitt liv för tillfället... Det blev inte riktigt som jag hade tänkt med jobbet och jag är frustrerad och försöker febrilt hitta en lösning. Fan, fan, FAN!


Det som inte dödar det härdar, brukar det ju heta och jag får väl lita på det.

Av Rebecca Andersson - 19 maj 2010 11:34

Idag blev det lite styrketräning. Red backträning med Karin och Thea. Först i trav och sen i galopp. Jätteroligt tyckte Kanan och Thea :) Blev inte så många repetitioner då det var första gången för i år som vi kunnat göra detta.  Skrittade dit och tillbaka, totalt tidsåtgång c:a 30 min.

Av Rebecca Andersson - 18 maj 2010 16:18

Skrittade först lilla rundan med Sandra och Camilla, tog c:a 30min. Red sedan på banan. Travade lite cavalettibommar och hoppade ett litet hinder. Hästen var väldigt fin! Bra takt över bommarna och inga problem att sträcka på sig. Han var lugn och taktfast även på det lilla hindret. Växlade mellan att lägga honom nära och långt ifrån och det var inga problem!


Avslutade med att skritta lilla asfaltsrundan med Sandra. Nöjd och varm häst (och ryttare).

Av Rebecca Andersson - 16 maj 2010 14:59

Känner mig rastlös och fundersam. Vad ska jag göra med mitt liv? Vad är mitt "jobbkall"? Hmmmm... tänk om jag kunde få veta om jag är påväg åt rätt håll i alla fall.


Jag skulle verkligen vilja driva egen butik och då gärna med hästinriktning -men marknanden i Umeå känns ganska mättad när det gäller hästbutiker. Jag skulle också kunna tänka mig en klädbutik, gärna lite mindre och inte massproducerade grejer utan en affär dit man kan gå och köpa nåt som inte alla andra har. Men för att lyckas med detta så måste man ha en skitbra lokal, och ett grymt sortiment, och ett ordentligt startkapital.


Åt vilket håll ska jag gå och vad ska jag göra??? Just nu skulle jag vilja ha facit.

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards