Alla inlägg den 6 april 2010

Av Rebecca Andersson - 6 april 2010 11:48

Nu är det verkligen på tiden med en uppdatering av bloggen!


Tävlingarna i helgen har flytit på bra. Det har varit såååå skönt att ha med Julanda som banchef så att jag slipper stå själv hela helgen. Hon är en riktig tillgång på banan. Det känns verkligen jättebra, så hon kan glömma att hon ska flytta här ifrån när hon är klar med skolan :)


I fredags red jag och Kanan 130cm med en skitrivning på sista hindret i grunden. Det kändes jättebra och jag blev så besviken att jag inte fick rida omhoppningen. På lördagen var det debut för mig i elitlagssammanhang. Vi gick runt med 12 fel, men det var en jämn och bra runda så jag måste säga att jag är ganska nöjd i alla fall. Jag var inte nervös och kunde hålla planen över allt, men jag måste lära mig att sätta mer tryck i honom även när han är supertaggad. Jag måste hålla i honom i uppsprånget och lägga till lite mer skänkel precis när han hoppar av. Men med hjälp av mina duktiga lagkamrater så kammade vi hem segern i elitseriens första omgång!


Jag försökte göra så i söndags i 135-klassen, men det blev lite för mycket tryck så då orkade jag inte hålla ihop honom och hade tre nedslag då också. Men jag är ändå ganska nöjd. Hade velat ha en dag till att tävla på så kanske jag skulle ha satt den!


Hästen är nu istallerad i Degernäs och det känns bara bra. Det är liksom fridfullt på nåt sätt. Det känns så himla bra att komma dit och ha fokus på hästen och inte på alla människor som är överallt. Vi har varit ute på långa rundor både igår och idag. Igår skrittade jag och Sandra ut i ca 1 timme och dag red jag samma runda själv. Vi lyckades trava några korta sträckor också där det kändes som att underlaget var lite mjukare. Imorgon är det hoppträning och då får vi se hur pigg han är efter två lugna dagar. Han lyckades dessutom sno en tugga av Chessans kvällsmat, det var betfor i den hinken och han blir väldigt glad av betfor...! Haha!


Här kommer filmerna från elitlaget, observera dom två små tomtarna som står bakom staketet på kortsidan och "hjälper till" när Camilla gör sin ritt


Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards