Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Åter till verkligheten!

Av Rebecca Andersson - 19 april 2010 10:25

Nu har det varit lite dött här på bloggen i några dagar. På grund av askmolnet beslutade vi oss för att köra bil t/r Stockholm för att fira mammas 50-årsdag. Vi begav oss söderut fredag morgon och resan gick utmärkt. Vi stannade för lunch på ett värdshus i Sundsvall och i oss massa god mat. Sedan fortsatte vi resan mot huvudstaden. Vi stannade på en mack innan Uppsala för att köpa nåt att äta då det skulle bli sen middag och sedan begav vi oss in mot rusningstrafiken i Stockholm. Vi hade så bra timing att vi kom fram strax efter 17 och ni kan ju tänka er hur lite trafik det var då... Vi hade två bilar, mamma, pappa och Richard i den första bilen med GPS och jag, Jörgen, Robin och Anna bakom.


När vi kommer in Stockholm och ska söka oss till hotellet blir det spännande. Pappa skyller på att GPS:en visade fel pga vägbyggen men det var ganska spännande att försöka hålla sig bakom honom...! Kände mig som en av deltagarna till Sveriges värsta bilförare ungefär, körde över heldragna linjer, körde mot rött osv. Men vi kom fram tillslut efter att ha kört i cirklar några varv, haha!


Mamma hade bokat bord på en italiens restaurang i gamla stan kl. 20 så vi samlades i deras rum innan på fördrink. Vi barn med respektive hade köpt en present åt henne fast att hon sagt att hon inget skulle ha. När man fyller jämt får man inte bestämma sånt nämligen! Hon fick en påse med choklad, the, ett spel, produkter från Body Shop m.m Robin och Anna kom dessutom med den glada nyheten att de har förlovat sig! De gjode det tydligen redan i oktober men har inte sagt något innan de fick ringarna. Annas mamma håller på med silversmide och har gjort deras fina ringar.


Middagen blev perfekt. Vi åt tre-rätters och drack gott vin. Min mage påminde mig dock om att jag är laktosintrolerant och intog ballong form... Men det var värt det!


Lördagen inleddes med underbar hotellfrukost. Sedan tvingade jag med mig mamma på NK för att hitta en klänning till henne att ha på bröllopet. Hon var lite motsträvig till en början och skulle inte prova osv. Men när jag väl fick in henne i butiken så hittade vi flera fina klänningar till henne. Hon hittade den perfekta klänningen och hon kommer att vara såååå fin :) Nöjda blev vi båda två. Sedan slöt vi upp med Jörgen, Richard och pappa. Vi strosade omkring lite och satte oss sedan en stund på en restaurang och tog en cider. Efter det gick vi till Sturegallerian och tittade på överklassens Stockholm. Något som är konstigt är att det tydligen är helt ok att släpa med sig sin hund -oavsett storlekt- in i butiker. Nu var det dags för lunch och vi slöt upp med Robin och Anna. Vi åt på Tures i Gallerian och även denna gång fick vi väldigt god mat!


På kvällen skulle vi gå och se R.E.A och äta tillhörande middag. Maten var helt i helgens anda = jättegod! Showen var tyvärr väldigt ojämn. Vissa grejer var riktigt bra medan vissa var väldigt amatörsmässiga och kändes otänkta.


På söndagen hann vi gå en sväng på marknaden på Hötorget innan det var dags att sätta sig i bilen och köra hemåt. Jag var duktig och körde heeela vägen hem. Det var ungefär samma procedur att ta sig ut ur Stockholm som in...! Vi stannade för lunch/middag i Gnarp på deras pizzeria. Den ser inte mycket ut för världen utifrån (eller inifrån heller för den delen) men dom har riktigt goda pizzor där! Vi var hemma igen kl. 19 och hälsades välkomna av två katter som såg ut som att dom sett ett spöke eller två. Dom tyckte väl att Stina var deras mattant nu och vi var överflödiga... Haha!


Tack till barnvakterna Stina och Lina som tagit hand om våra djur :)


Förresten, i fredags blev jag kallad till en intervju igen. Ska dit på onsdag. Börjar bli rutinerad nu känns det som...! Nu borde jag väl kunna få ett jobb snart? Eller?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rebecca Andersson - 30 december 2011 19:03

Ny blogg finns nu på: http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se Väljer att lämna bloggplatsen då appen för bloggning aldrig kommer. Hoppas du väljer att följa min nya blogg istället :)...

Av Rebecca Andersson - 21 oktober 2011 17:06

Jag har liksom halkat ifrån bloggandet för ett tag. Har inte haft någon motivation alls, å sen så händer det väl inte jäääättemycket varje dag nu heller..!   Nytt under solen: Kanan har varit på tävling i Sundsvall med Kerstin som ryttare och m...

Av Rebecca Andersson - 26 september 2011 10:38

Så var tävlingsledardebuten avklarad :) Gick bra för mig och S så nu tar vi  nya tag för nästa höst och vi har storartade planer att göra nåt riktigt bra till den tävlingen :)   Kanan har tävlat med Kerstin och dom har skött sig lysande! På freda...

Av Rebecca Andersson - 22 september 2011 15:45

Som Jenny påpekade i sin kommentar till förra inlägget är det mindre än 100 dagar kvar nu till beräknad födelse av lillan. Känns både som lång och kort tid samtidigt :)   Det största just nu är att min mage har en identitetskris * 2. Dels har jag...

Av Rebecca Andersson - 21 september 2011 13:38

Det värsta med den här filmen är att det finns föräldrar som är så här på riktigt... :P   ...

Presentation


Den här bloggen handlar om mig och det som händer i mitt liv, litet som stort.

Bebis

Shere Khan

Shere Khan är en valack f -00 e: Levantos II u: Baloha ue: Mowgli. Vi tävlar hoppning och har placeringar upp till 140cm. <

Följ min blogg!

bloglovin

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik

Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards